مسافر

بعد منزل نبود در سفر روحانی

مسافر

بعد منزل نبود در سفر روحانی

السلام علیک یا حسین

zavary@yahoo.com


انا لله و انا الیه راجعون


اهانت به ساحت مقدس سالار شهیدان را گناهی کبیره می دانم و اهانت کنندگان را سزوار مجازات. ضمن این که کسانی که مسبب این طغیان و بی حرمتی هستند را نیز گناهکار می دانم. استفاده ابزاری از شعایر دینی و مذهبی باعث شده است که حرمت شعایر دینی و مذهبی در نزد نابخردانِ عقل به چشم، کاهش یافته و دین و مذهب را در اعمال و کردار آنان جستجو کرده و در مواردی این چنین بی رحمانه دست به طغیان می زنند که باعث آزردن دل تمامی دلدادگان مکتب امام حسین علیه السلام گردد. ناخودآگاه به یاد این ضرب المثل می افتیم که «یک نادان سنگی را به چاهی می اندازد که صد عاقل قادر به بیرون آوردن آن نیستند».

ما هر دو گروه را به خدای بزرگ واگذار می کنیم، گرچه تکرار این توهین ها و ناتوانی در آرام کردن اوضاع، مسلما دوستداران اهل بیت را به مقابله با این دوزخیان پست فطرت خواهد کشاند.


خوشبختانه مردم فهیم مشهد شاهد چنین فجایعی نبودند و در آرامشی وصف نشدنی در کنار حرم فرزند امام حسین، علی بن موسی الرضا (ع) به عزاداری پرداخته و از یزید و یزیدیان تبری جسته و با سرور شهیدان تجدید بیعت کردند. 


من از ساعات ۹ صبح تا حدود ۱ بعد از ظهر در اطراف حرم مشغول عکس گرفتن بودم، قبل از من خیابان ها پر از جمعیت بود و بعد از برگشتن من خیابانها همچنان مملو از جمعیت بودند.


چهار خیابان اصلی منتهی به حرم مطهر مملو از کسانی بود که با زنجیر زنان و سینه زنان آمادگی خود را برای شهادت در راه آن حضرت اعلام می کردند.


السلام و علیک یا علی بن موسی الرضا



من از کودکی عاشقت بوده ام




از جوانی به پیری رسیدم، عاقبت کربلا را ندیدم 



به جا آوردن نماز مهمترین کار امام حسین در روز عاشورا 





امروز عاشورا یا عید قربان است. کرببلا یکسر از خون گلستان است.




اکنون به جز اشک چیزی ندارم تقدیم کنم.



می دانم که فرزندان غریبت بعد از شهادتت پابرهنه در بیابانهای داغ و پر از خار و خاشاک از این سو به آن سو می دویدند و در پی آنان دژخیمان یزیدی اسبها می تاختند.



در تمام دوران عمرم در موسم عزای تو سیاه پوشم



السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین....



تنها افتخارم در طول دوران عمرم خدمت به عزاداران امام حسین است:



عاشقان او بیشمارند، کجایند آن نابخردان عقل به چشم



تا بزرگ نشدم می توانم برایت زنجیر بزنم:



وقتی عاشورا ابزار تبلیغات می شود: 



۱۴ قرن است که می خواهند ما را از امام حسین جدا کنند، زهی خیال باطل

نظرات 13 + ارسال نظر
یک زن دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ب.ظ http://radepayeman.blogsky.com

همیشه دیدن عکس برام لذت بخش ِ...ممنون.

محمد دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ب.ظ http://www.shabane.ir

سلام ..آپم سر بزن..www.shabane.ir

یک زن دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ب.ظ

میشه واضح بگید ...ژس رد ژا تویی یعنی چی ؟

یک زن دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ب.ظ

منظورم همون رد پاست...ببخشید.

یک زن سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:32 ق.ظ

سلام
نکاه کردم...اون رد پای من نیست...من بار اولم بود اومدم اینجا...آدرسمم گذاشتم...
اون رد پا که نوشته مارکو....
شباهت اسمی پیش اومده.

رد پا...مارکو سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ق.ظ

ی پیشنهاد خیلی جدی:بهتره شما اظهار نظر سیاسی و خدایی نکنید.مگه شما خدایید که دوزخیان واقعی پست فطرت را از بهشتیان تشخیص میدید و مجازات و قضاوت میکنید بدون داشتن تحقیق علم انصاف عدالت وتشخیص صحیح..شما بهتره عکس بگیرید وآنچه را که میبینید بدون کم وزیاد وتحریف گزارش کنید (نه آنچه را که به خوردتون دادن و آنچه را که فقط دوست دارید میشنوید)..هر کاری را به اهلش بسپارید.

به توصیه شما عمل می کنم، اما :

۱. گاهی وقتها دوزخیان را می توان تشخیص داد، اما بهشتیان را نه. چون بعضی اعمال (مثل اظهار کفر، توهین به پیامبر و ائمه اطهار) دوزخیان را مشخص می کند، اما هیچ عملی نیست که فقط بر اساس آن بتوان تشخیص بهشتی بودن را داد.

۲. وقتی پایه های اعتقادی ما مورد اهانت قرار می گیرد، در حالی که اعتقادات که راه زندگی را به ما می آموزد و بی اعتقادی برابر با بی هدفی و پوچی تلقی می شود، بایستی (به زعم حقیر) از اعتقادات خود دفاع کنیم.

۳. اهل کار تو هستی و من و ...

رد پا....مارکو سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:16 ق.ظ

...عکس وگزارش صحیح عالمانه عاقلانه ودقیق از شما.قضاوت با مردم...قبلا هم گفتم:یک مدیر واقعی باشید و درست وصحیح بنویسید.اکر نمی توانید که نمیتوانید از دیگران کمک بگیرید...سیاسی وجناحی ننویسید.کار خودتان را انجام دهید...وگرنه ازتون متنفر میشیم واقبال نخواهید داشت...از هدف اصلیتون دور نشید...... ی توصیه و درخواست دوستانه بود.

توصیه ها را (چه دوستانه و چه غیر دوستانه) به شدت مورد توجه قرار می دهم و در موردشان می اندیشم. و از شما تشکر می کنم.

رد پا....مارکو سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:36 ق.ظ

...نماز عاشورا بسیار مهم است امابدان که مهمترین کار امام حسین(ع) (که فداش بشم) نیمه رها کردن حج یزیدی وحج حاکمان و فرمانروایان فاسد بود که آنان را ۱۴قرن رسوا ساخت اگر بخواهیم فکر کنیم و بفهمیم...وبدان ومطمئن باش که یقینا ما را ۱۴قرن است که از مکتب حقیقی اسلام و امام حسین(ع) دور کردند ودر حقیقت این خیالات ماست که باطل است... فکر و تدبر کنیم.

شاید امام حسین حج یزیدی را برای ادای فریضه ای بزرگتر و خدایی رها کرد. چون نماز است که می تواند منکر را جامعه دور کند (منکری مثل حج یزیدی)
ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر

رد پا....مارکو سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:49 ق.ظ

...افکار اوهام و منافع دیگران را ندانسته و نشناخته نگو.خودتم فکر کن...به تدبر و اندیشه که در قران عزیز ما نیز آمده بیشتر اهمیت بده....میبینم این درسته که : بعضی ها به خاطر دیگران به جهنم میروند.

رد پا...مارکو سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:14 ب.ظ

...دفاع از حق و راستی (نه دروغ نیرنگ و فریب)دفاع از مردم مظلوم(نه از حاکمان قاتل وظالم) .دفاع از حقیقت(نه مصلحت).دفاع از دین(نه دین فروشان)...اینها باید هدف اعتقادات ما باشد نه آنکه ظاهری ببینیم بشنویم وبنویسیم.چشمها و گوشهایمان را خوب باز و از اندیشه و فکرمان استفاده کنیم ....چرا که تشخیص حق از باطل سخت بوده و هست...و بدانیم که: صدای مردم صدای خداست.

مردم بایستی حق خود را مثل امام حسین بگیرند، یزیدیان حق را به حسین نمی دهند،اصولا حق گرفتنی است و نه دادنی...

رد پا....مارکو چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:36 ق.ظ

...شما به اشتباهتون اعتراف نمیکنید.شهامت ندارین..شما جواب نمیدین بلکه عذر و توجیه میارین ومغلطه میکنید..شما باید به رسالتتون متعهد باشید و صحیح و صادقانه عمل کنید.به هر حال امیدوارم تغییر رویه در نگارش بدین..موفق وموید باشید.

به شرط اینکه عصبانی نشین میگم، من فکر می کنم در این مورد اشتباهی نکرده ام، بنابراین اعتراف!!!

رد پا...مارکو چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:37 ق.ظ

...اشتباهی نکرده ام اما اعتراف... جالب بود. .. ی روز رژیم شاه .مهندس بازرگان رو دستگیر میکنه.ایشون قبل از ورود به زندان اعلام میکنه که: از همین الان هر آنچه را که در زندان اعتراف خواهم کرد(مجبور به اعتراف هر آنچه بخواهند وبگویند خواهم شد) تکذیب میکنم............................. اینجا مثل اینکه تنها من نظر میدم وتنها من با هات هستم...دراین فضای مجازی تنهات نمیذارم.

این مطلب رو من بارها در گفتگوهایی که با دوستانم داشتم در اعتراض به اعترافاتی که از صدا و سیما بخش شد بیان کرده ام و آخرین بار پریروز به یکی از دوستان تحصیل کرده ام گفتم که خیلی براش جالب بود و می گفت که تا حالا نشنیده است.

از نظر اسلام حتی اگر کسی را در بی خبری کامل نگاه دارند و سپس او اعترافاتی بکند، اعترافاتش هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند مبنای تصمیم گیری برای قاضی باشد چه برسد به اینکه تحت بازجویی و شکنجه و... اعتراف گرفته شود...

رد پا...مارکو چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:44 ق.ظ

...از اینکه مثل ؛یک زن؛ نیستید و به تمامی نظرات اهمیت میدین وجواب میدین بدون خود سانسوری وسلایق شخصی...ممنونم ومرسی.

من سعی می کنم به نظرات و سلایق تمام افراد احترام بگذارم، و این نظر که کسی دوست دارد کامنتهای تایید شده را به نمایش گذارد، نیز قابل احترام است، همانگونه که نظر کسی بدون بجا گذاشتن رد پا کامنت می گذارد نیز قابل احترام است. حتما هر کسی برای خودش دلیلی دارد. همه نمی توانند از نظر میزان فشار تحدیدها و محدودیتها یکسان باشند...

خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد